Näytteilleasettajan opas
Tärkeät infot ja päivämäärät 2024
- Päivitä yritysprofiilisi eShopissa – näytteilleasettajaluettelo on jo julkaistu tapahtuman sivustolla.
- Tarkista näkyvyysnimi 2.9.2024 mennessä, jotta se ennättää painettuun messuinfoon.
- Tarkista laskutustiedot tilausvahvistuksesta ja ilmoita mahdolliset korjaukset osoitteeseen asiakaspalvelu@expomark.fi 2.8.2024 mennessä. Huomioi, että laskun lähetyksen jälkeen tehtävistä muutoksista laskutustietoihin veloitetaan erillinen laskutuslisä.
- Jos olet tilannut tai osastoosi kuuluu graafisia tuotteita, muistathan toimittaa tarvittavat aineistot osoitteeseen graphics@messukeskus.com viimeistään 2.9.2024. Myöhässä toimitettujen aineistojen tilauksiin lisätään 50 % kiirelisä.
- Suunnittele ja tilaa osastolle tarvittavat rakenteet ja kalusteet viimeistään 24.9.2024, niin saat tuotteet edullisimmin.
23.8.2024 hinnat nousevat 20 %12.9.2024 hinnat nousevat 50 %- 25.9.2024 hinnat nousevat 100 %
Tapahtuma on avoinna 2.-3.10.2024 ke-to klo 9-17.
Rakennusajat:
Ma 30.9. klo 14-22
Ti 1.10. klo 7-22
Mikäli olet tilannut pakettiosaston meidän tai Helsingin Messukeskuksen kautta, on osastonne valmis viimeisteltäväksi ja sisustettavaksi jo rakennusajan alusta saakka.
Osastojen huoltoajat:
Ke 2.10. klo 7-9
To 3.10. klo 7-9
Ovi: 5.5
Tapahtuman aukioloaikoina osaston huolto yleisösisäänkäyntien kautta.
Purkuaika:
to 3.10.klo 17-24
Katso aikataulut ja avoinna olevat huolto-ovet ja niiden sijainnit >>
Rakennus- ja purkuaikana on sallittua ajaa sekä hallin oville että halliin sisälle purkamaan tavaroita. Käytössä olevilla huolto-ovilla (4.2 ja 5.5.) sekä halleissa pysäköinti on maksutonta rakennus- ja purkuaikoina. Huomioithan kuitenkin muut näytteilleasettajat ja rakentajat ja olet auton kanssa hallissa vain tarvittavan ajan.
Olemme varanneet huonekiintiön Sokos Hotel Triplasta. Saat myös jokaisesta Helsingin alueen Scandicista alennusta liitteessä olevan koodin avulla. Katso liite tästä.
Ohjeet ja luvat osaston suunnitteluun, rakentamiseen, luvitukseen ja kulkujärjestelyihin Helsingin Messukeskuksessa:
Rekisteröidy eShop-verkkopalveluumme:
1. Mene osoitteeseen https://eshop.expomark.fi/registration
2. Täytä pyydetyt tiedot lomakkeelle. Käytä organisaatiosi sähköpostiosoitetta.
3. Rekisteröitymisen jälkeen sähköpostiisi tulee viesti. Vahvista käyttäjätili klikkaamalla viestissä olevaa vahvistuslinkkiä. Tilisi aktivoituu.
4. Kun olet vahvistanut käyttäjätilin, voit kirjautua sisään etusivulta https://eshop.expomark.fi/
Kirjauduttuasi palveluun näet etusivulla tuleviin tapahtumiin osallistumiset. Valitse osallistuminen ja pääset hoitamaan messuvalmisteluja.
HUOM! Aluksi vain yrityksenne ilmoittamalla yhteyshenkilöllä on pääsy eShopiin. Työtilassa voi kuitenkin jakaa käyttöoikeuksia kollegoille tai rakentajalle. Tämä tapahtuu kohdassa Lisää käyttäjiä. Kun henkilö on lisätty, hän saa järjestelmästä sähköpostin, jossa on ohjeet rekisteröitymiseen.
Pidimme näytteilleasettajille infotilaisuuden 13.8. klo 13–14 verkkotapahtumana. Kävimme läpi eShop-verkkopalvelua ja markkinointia, mitä työkaluja ja apuja tarjoamme käyttöönne.
Infon aineisto sekä tallenne on lähetetty yhteyshenkilön sähköpostiin.
Huijarit alkavat taas aktivoitua tapahtuman lähestyessä. Osa teistäkin on saattanut jo vastaanottaa viestejä, jossa kaupitellaan tapahtuman kävijärekisteriä. Me emme myy kävijätietoja, joten tällaiset viestit ovat huijausta. Viestiin ei tule vastata ja se kannattaa poistaa. Tietopyyntökirjeissä ja lomakkeissa annetaan ymmärtää, että luetteloyrittäjät toimivat yhteistyössä Expomarkin tai kyseisen messutapahtuman kanssa. Me emme tee yhteistyötä luetteloiden tai kävijärekisterien tiimoilta ulkopuolisten toimijoiden kanssa.
Voit lukea lisää aiheesta nettisivuiltamme: https://www.expomark.fi/artikkelit/varo-huijariluetteloita/
Viestintä ja markkinointi
Kävijöitä kiinnostaa tapahtumissa uutuudet sekä mahdolliset erikoistarjoukset. Kerro, mitä uutuuksia ja tarjouksia teillä on esille messuosastollanne.
Uutuudet ja tarjoukset täytetään omalla yritysprofiili-sivulla.
- Pääset päivittämään profiilisivusi tietoja eShop-verkkopalvelun kautta, otsikon Markkinoi osallistumistasi -alta.
- Profiilisivulla on ohje omien tietojen muokkaamiseen.
- Uutuudet ja tarjoukset syötetään kohdasta Katalogin tuotteet. Voit lisätä niin monta tuotetta kuin haluat Lisää tuote -painikkeella. Täytä kunkin tuotteet tiedot.
Tarjoukset ja uutuudet julkaistaan tapahtuman verkkosivustolla. Hyödynnä näkyvyys! Kävijät tutustuvat tapahtuman antiin jo etukäteen.
Kerro kävijöille mitä osastollanne tapahtuu – päivitä tiedot osasto-ohjelmasta
Kävijät etsivät etukäteen tietoa messujen tarjonnasta ja siitä, mitä messuosastoilla tapahtuu. Ohjelma voi olla mm. tuote-esittelyitä, puheenvuoroja, tutoriaaleja, haasteita, kilpailuja jne.
Ilmoita ohjelmasta eShopissa kohdassa Ohjelma, niin se julkaistaan tapahtuman verkkosivuilla ja saat näkyvyyttä ohjelmallenne.
Kaikki tapahtumassa mukana olevat näytteilleasettajat julkaistaan tapahtuman verkkosivuilla. Näytteilleasettajaluettelo on jo julkaistu, joten päivitättehän tiedot kävijöiden saataville.
Näytteilleasettajilla on käytössään oma profiilisivu tapahtuman verkkosivuilla, minkä näkyvyys kannattaa ehdottomasti hyödyntää. Kun kävijät etukäteen tutustuvat ketkä tapahtumassa ovat mukana, he selaavat näytteilleasettajaluetteloa ja saavat lisätietoa mukana olevista tahoista jokaisen omalta profiilisivulta, joihin pääsee nimeä klikkaamalla. Näytteilleasettajaluettelo >>
Tiedot on helposti päivitettävissä eShopin kautta kohdasta Markkinoi osallistumistasi. Profiilisivulle voit laittaa mm. yrityksen logon, kuvia, videoita, esittelytekstiä, ohjaus yrityksen sivuille ja muuta tietoa mitä haluatte kertoa tapahtuman kävijöille. Täytättehän siis kaikki tarvittavat tiedot yrityksestänne mahdollisimman pian, jotta kävijät pääsevät ajoissa tutustumaan tapahtumassa mukana oleviin yrityksiin. Huomioithan, että profiilisivujen päivityksessä esiintyy yleensä noin parin tunnin viive.
Näytteilleasettajaluetteloon päivittyy se yrityksen nimi, jonka olette ilmoittaneet myyntipäällikölle vahvistaessanne osallistumisen tapahtumaan. Jos haluatte muuttaa näkyvyysnimeä, myös sen voi sen helposti käydä muuttamassa profiilisivunne tiedoissa.
Tapahtumaan tehdään myös painettu messuinfo, mihin tulee näytteilleasettajalistaus, messualueen kartta sekä ohjelmien aikataulut. Näytteilleasettajalistaukseen tulee näkyvyysnimi ja osastonumero.
Hyödynnä tapahtuman logot ja bannerit omissa markkinointikanavissasi!
Muista kertoa osallistumisestasi ja messuilla esillä olevista uutuuksistasi omissa markkinointi- ja viestintäkanavissasi, kuten somessa. Voit käyttää tapahtuman logoja, bannereita ja kuvia markkinoidaksesi tapahtumaosallistumistasi.
Kutsu asiakkaasi ja sidosryhmäsi tapaamaan sinua alan huipputapahtumaan!
Voit lähettää eKutsuja ammattikävijöille ja eLippuja yleisökävijöille eShopin Kutsu asiakkaasi -sivun kautta. eKutsuja voit lähettää rajattomasti. eLippuja saat käyttöösi osaston koon mukaan. Voit lähettää lippuja kuitenkin rajattomasti. Maksuttomien lippujen ylimenevästä määrästä laskutetaan vain käytetyt liput, eli ne, jotka ovat tulleet sisälle tapahtumaan sinun kutsumanasi.
Ammattikävijät pääsevät tapahtumaan veloituksetta rekisteröitymällä kävijäksi tapahtuman verkkosivuilla. Yleisökävijöille pääsyliput ovat 10€ (ovelta 12€).
Mikäli olet kiinnostunut printtilipuista, ole meihin yhteydessä: asiakaspalvelu@expomark.fi
Muista kontaktoida toimittajia ja vaikuttajia aktiivisesti ja kutsua heitä osastollesi. Julkaise tiedotteet profiilisivujesi ylläpidosta, jonne pääset eShopin kautta kohdassa Markkinoi osallistumistasi. Tiedotteet julkaistaan tapahtuman uutishuoneessa, verkkosivuilla.
Voit halutessasi toimittaa tiedotteista printtiversiot lehdistökeskukseen, joka on avoinna tapahtuman aukioloaikoina.
Toimittajat tunnistat messuilla PRESS-rintamerkistä ja somevaikuttajat sekä bloggaajat CONTENT CREATOR -rintamerkistä.
Kerro tapahtuman viestintävastaavalle, jos osastollasi on uutuuksia, esiintyjiä, ohjelmaa, mediaa kiinnostavaa ohjelmaa tai tiedotustilaisuuksia. Tapahtuman viestinnästä vastaa Taina Hiekkataipale, taina.hiekkataipale@expomark.fi tai 040 550 5950.
Osaston rakentaminen
Voit tilata kauttamme osastosuunnittelun tai valita omaan tarpeeseesi sopivan vaihtoehdon valmiista osastomallistosta.
Osastopakettiemme rakenne- ja alustamateriaaleissa valmiiksi huomioituna uudelleenkäytettävyys sekä valaistuksessa energiatehokkuus.
Kysy lisää tekniikan myyntipäälliköltämme, Leena Pesonen, leena.pesonen@messukeskus.com, 040 905 1303.
Mikäli olet tilannut pakettiosaston meidän tai Helsingin Messukeskuksen kautta, on osastonne valmis viimeisteltäväksi ja sisustettavaksi jo rakennusajan alusta saakka.
Jos olet tilannut tai osastoosi kuuluu graafisia tuotteita, kuten nimi- tai logopainatus, muistathan toimittaa tarvittavat aineistot osoitteeseen graphics@messukeskus.com viimeistään 2.9.2024. Myöhässä toimitettujen aineistojen tilauksiin lisätään 50 % kiirelisä.
Graafisiin tuotteisiin tarvittavat aineistot:
- Painovalmiit PDF-tiedostot (tarkista tilausvahvistuksen mukana tullut aineisto-ohje)
- Otsalautatekstit/logot
Suunnittele ja tilaa osastolle tarvittavat ja kalusteet
Hinnoittelumme perustuu hintajaksoihin. Mitä aikaisemmin teet tilauksia, sitä edullisemmin saat osastollasi tarvitsemasi tuotteet ja palvelut ja varmistat tuotteiden saatavuuden. Suunnittele ja tilaa osastolle tarvittavat rakenteet ja kalusteet eShopista kohdasta Tilaa tuotteita tai palveluita. Kun teet tilaukset viimeistään 24.9.2024, saat tuotteet edullisimmin. Säästä ja tilaa ennakkoon!
23.8.2024 hinnat nousevat 20 %
12.9.2024 hinnat nousevat 50 %
25.9.2024 hinnat nousevat 100 %
Lisätietoja: asiakaspalvelu@expomark.fi
Kaikki ripustus- ja valototeutukset Messukeskuksessa on sallittu vain Suomen Videoviestintä Oy:n trussi- ja valokalustoa käyttäen. Otathan yhteyttä hyvissä ajoin jotta voimme suunnitella teille sopivan ratkaisun: SVV Oy, puh. 040 450 3258, svv.myynti@messukeskus.com.
Lisää ohjeita rakentamisesta, ripustuksista ja valaistuksesta löydät Messukeskuksen ohjeet ja luvat -sivulta.
Voit lähettää kulkuluvat kätevästi messutiimisi jäsenien sähköpostiin tai matkapuhelimeen eShopin kautta. Lähetä kulkulupia -työkalu avautuu eShopiin kesäkuun aikana. Kulkuluvan saaja voi printata sen etukäteen tai tulostuksen voi tehdä myös Messukeskuksen sisäänkäynneillä tai Messutoimistossa, josta saa myös rintakorttitaskuja kulkuluville.
Näytteilleasettajan kulkulupa on osaston messuaikaista henkilökuntaa varten. Vierailemaan saapuva henkilökunta on tervetullut tapahtumaan rekisteröitymällä kävijäksi. Näytteilleasettajan lupa on henkilökohtainen ja voimassa messujen rakennus-, tapahtuma- ja purkuaikoina. Kulkulupa on pidettävä esillä tapahtuman aikana ja se oikeuttaa sisäänpääsyyn näytteilleasettajien taukotilaan ja ostoetuihin (mm. näytteilleasettajalounas ja edut NoHo Partnersin kahviloissa). Rakentajan kulkulupa on voimassa messujen rakennus- ja purkuaikoina.
Messuaika
Rakennus- ja purkuaikana on sallittua ajaa sekä hallin oville että halliin sisälle purkamaan tavaroita. Käytössä olevilla huolto-ovilla (4.2 ja 5.5.) sekä näissä halleissa pysäköinti on maksutonta rakennus- ja purkuaikoina. Huomioithan kuitenkin muut näytteilleasettajat ja rakentajat ja olet auton kanssa hallissa vain tarvittavan ajan.
Katso avoinna olevat huolto-ovet ja niiden sijainnit >>
Pysäköinti tapahtumapäivinä
Messukeskuksen pysäköintitalo Messuparkki sijaitsee aivan Messukeskuksen kyljessä. Messuparkissa on käytössä EuroParkin puomiton Autopay-pysäköintijärjestelmä. Pysäköinnin laskutuksesta vastaa EuroPark.
Pysäköinti liikkumisesteisten pysäköintitunnuksilla on Messukeskuksessa maksutonta tapahtumien aikana. Pysäköintitalon P1-tasolla on 20 liikkumisesteisten pysäköintitunnuksella merkittyä pysäköintipaikkaa. Käyttäjän tulee käyntinsä yhteydessä ilmoittaa rekisterinumeronsa Messukeskuksen asiakaspalvelupisteeseen. Myös hotellin parkki on maksuton liikkumisesteille tapahtuma-aikoina
Messutoimisto palvelee tapahtuman rakennus- ja aukioloaikoina näytteilleasettajia ja rakentajia mm. osastotilausten osalta.
Messutoimisto palvelee
ti 1.10.2024 | klo 8.30-18.30 |
ke 2.10.2024 | klo 8.00-17.00 |
to 3.10.2024 | klo 8.00-15.30 |
Tapahtuman rakennus- ja aukioloaikoina voit olla yhteydessä messutoimistoon:
+358 40 450 3241 | +358 40 450 3242 | messutoimisto@messukeskus.com
NoHo Partners vastaa Messukeskuksen ravintolapalveluista.
Katso tästä tapahtuman aikana auki olevan ravintolat ja kahvilat >>
NoHo-kumppanuus tuo yritysasiakkaidemme käyttöön kätevät sähköiset välipala-, juoma- ja lounaslipukkeet. Voit tilata QR-koodein toimivat tuotelipukkeet haluamallesi summalle ja jakaa ne sähköpostitse käyttäjille. Lipukkeen QR-koodi toimii maksuvälineenä ravintoloiden kassalla. Lipukkeet laskutetaan käytön mukaan.
Välipala-, juoma- ja lounaslipukkeiden sekä osastotarjoilujen tilaukset tehdään ravintolapalveluiden verkkokaupasta. Luo verkkokauppaan yritystili, mikäli sinulla ei ole sellaista jo aiemmin luotuna. Tämän jälkeen pääset valitsemaan haluamasi tuotteet.
Restaurants & Event Catering myynti palvelee ma-pe klo 9–16 +358 41 732 3712 messukeskus@noho.fi
Näytteilleasettajien taukotila on avoinna tapahtuman aukioloaikojen mukaisesti. Näytteilleasettajien taukotila on Messukeskus Siiven 2. kerroksessa. Taukotilan avauskoodin löydät näytteilleasettajan kulkuluvasta.
Näytteilleasettajien taukotilassa voit rentoutua ja nauttia kupin kahvia. Tilassa on pieni keittiöpiste, wc-tilat ja suihkut. Näytteilleasettajahintainen buffetlounas on tarjolla Mesta-ravintolassa Messukeskus Siiven toisessa kerroksessa. Voit halutessasi ostaa lounaslippuja etukäteen NoHon verkkokaupasta (katso kohta Ravintolapalvelut yllä).
Älä jätä arvotavaroita esille, kun messupäivä päättyy. Huolehdi vakuutuksista ja mieti, tarvitsetko lisävarustusta, esimerkiksi vitriinejä, lukitusta tai turvavaijereita tietokoneille tai näytöille.
Meillä on valmius huolehtia myös osastosi erityisistä turvallisuustarpeista. Näissä palvelutarpeissa sinua auttaa turvallisuuspalvelukumppanimme Securitas. Turvallisuuspalveluihin voit tutustua eShopin kohdasta Tuotteet ja palvelut, tuotekategoriasta Palvelut ja sen alta Turvallisuus.
Merkitse toimitusosoite osastolle saapuvalle tavaralle näin:
Messukeskus / Messutapahtuman nimi
Näytteilleasettaja, osastonumero
Yhteyshenkilön nimi ja puhelinnumero
Messuaukio 1
00520 HELSINKI
Yritysasiakkaitamme palvelee Messukeskuksessa jatkossa oma langaton verkko nimeltä Messukeskus Exhibitor. Verkko on erillinen kävijöidemme käyttämästä Messukeskus-verkosta.
Salasana verkon käyttöön löytyy eShopista ja toimitamme sen sinulle myös asiakasviestissä ennen tapahtumaa.
Tarjoamme myös yrityskohtaisia verkkoratkaisuja lisäpalveluna tarpeidenne mukaisesti, langallisena tai langattomana. Yhteyshenkilömme auttaa käytännön kysymyksissä.
Tapahtuman tuottaja lähettää puhujille ja esiintyjille ohjeita aineistosta ja saapumisesta syksyllä.
Lisätietoja: Taina Hiekkataipale, taina.hiekkataipale@expomark.fi, 040 550 5950
Vastuullisuus on joukkovoiman ja uudistumisen rinnalla yksi Expomarkin kolmesta toimintaan pohjautuvasta arvosta. Otamme kaikessa toiminnassamme huomioon sosiaalisen ja taloudellisen vastuullisuuden samoin kuin toimintamme vaikutukset ympäristöön. Edistämme vastuullisuustyötä hyvässä yhteistyössä palvelukumppaneidemme ja tapahtumapaikkojen kanssa eri paikkakunnilla, missä toimimme. Lue lisää >>
Lue lisää Messukeskuksen kestävyystyöstä >>
Lajittelethan näyttelyjätteesi – Messukeskukselta löytyy monipuoliset kierrätyspisteet joka hallista.